Tammikuun ensimmäinen kirjoitus! Olen tammikuun aikana käynyt elokuvissa, töissä, opiskellut vähän, nauranut, lukenut, kuunnellut musiikkia ja viettänyt luvattoman paljon aikaa internetin ihmeellisessä maailmassa. Televisioturhakkeen katsominen sen sijaan on vähentynyt dramaattisesti ja siitä olen tyytyväinen. En ole koukuttunut mihinkään uusiin/jatkuneisiin sarjoihin. Hyvä minä! Olen myös nukkunut luvattoman huonosti ja se alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. Mielenkiintoista on myös seurata alati vaihtuvia sääoloja ja vielä mielenkiintoisempaa on yrittää pysyä pystyssä. Välillä tuntuu, että pitikö ne avajaisrahat säästää hiekoitushiekasta? Vaikka upein ilotulitus ikinä oli kyllä! Vaikka varpaat jäässä.

Olen katsonut kankaalta Somewheren, Veijarit ja Love&Other Drugs. Coppolan Somewhere oli paras. Love&Other Drugs ihan jees ja Veijareista en tykännyt. Haluaisin nähdä The King’s Speech:n, Biutifulin sekä uusin Potter ja Vareskin ovat edelleen näkemättä. Lähitulevaisuudessa tulevista kiinnostaa Hella W ja Svinalängorna. Vuokraamon hyllyiltä lähtisi nyt tai lähitulevaisuudessa myös tukku mielenkiintoisia leffoja mukaan, joten lienee parempi pysyä poissa. Kun olisi vähän tuota opiskeltavaakin ja kirjoitettavaakin tuossa.

 

Olen lukenut Vettä elefanteille kolmannen kerran. En vain pääse yli siitä, kuinka paljon rakastan ko. teosta. Se on saatava omaan hyllyyn! Myös romaaniin pohjautuvan elokuvan traileri saa aikaan minussa kylmät väreet päänupista varpaisiin – joka kerta. En malta odottaa. Luvussa tällä htekellä lisäksi Maupassantin Bel-Ami (edelleen), DeLillon Cosmopolis sekä Steinbeckin Eedenistä itään (edelleen).

Spotifysta on viime aikoina soinut mm. Leena Ihmemaassa, Laura Närhi, Sia, Duffy, One Republic, Van Morrison, Norah Jones, Snow Patrol, Lady Antebellum sekä sekalainen elokuvamusiikki.

Käykää elokuvissa, katsokaa palkintogaaloja (Jussit 6.2., Grammyt 13.2., Emmat 26.2., Oscarit 27.2.)  ja nauttikaa elämästä kiireen keskellä!